OGÓLNE WARUNKI SPRZEDAŻY
- POSTANOWIENIA OGÓLNE
Ogólne Warunki Sprzedaży mają zastosowanie do umów sprzedaży, dostawy lub usług oferowanych przez AC PROREF Sp. Z o.o. (zwaną dalej „Sprzedającym”). Ogólne Warunki Sprzedaży nie mają zastosowania umów zawartych z konsumentami.
Wszelkie zmiany, odstępstwa i wyłączenia w zakresie obowiązywania Ogólnych Warunków Sprzedaży wymagają pisemnej zgody Sprzedającego pod rygorem nieważności.
Zastosowanie ogólnych warunków stosowanych przez Kupujących wymaga pisemnej zgody Sprzedającego i to ze szczegółowym wskazaniem zakresu obowiązywania tych warunków, pod rygorem nieważności.
W przypadku nieważności któregokolwiek z punktów, pozostałe warunki pozostają wiążące.
- OFERTA
2.1. Wszelkie cenniki, katalogi, dokumentacja oraz materiały promocyjne udostępniane przez Sprzedającego, a także „Ogólne warunki sprzedaży”, nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
2.2. Umowa zostaje zawarta w chwili potwierdzenia przez Sprzedającego przyjęcia zamówienia Kupującego do realizacji. Potwierdzenie następuje w formie przewidzianej w OWS.
2.3. W przypadku uzyskania przez Sprzedającego informacji o złej sytuacji finansowej Kupującego, Sprzedający może wedle własnego wyboru:
- odstąpić od umowy ze skutkiem natychmiastowym i to z przyczyn leżących po stronie Kupującego,
- zażądać od Kupującego wskazanego przez siebie dodatkowego zabezpieczenia wykonania umowy i wstrzymać się z wykonaniem umowy do czasu złożenia przez Kupującego wskazanego zabezpieczenia.
- ZAMÓWIENIE
3.1. Zamówienie Kupującego może być złożone
- na piśmie,
- za pośrednictwem faksu,
- mailem,
i powinno wyszczególniać:
- nazwę towaru i/lub numer katalogowy,
- ilość towaru,
- cenę i warunki płatności
- termin realizacji,
- a także numer oferty Sprzedającego, jeżeli oferta taka została złożona
Sprzedający zastrzega sobie możliwość nie odpowiadania na zamówienia, które nie spełniają powyższych warunków. W miarę możliwości Sprzedający wyjaśni z Kupującym wątpliwości dotyczące zamówienia.
3.2. Umowa zostaje zawarta w chwili wskazanej w pkt 2.2 OWS.
3.3. Kupującemu nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy, za wyjątkiem przypadków wskazanych w przepisach Kodeksu cywilnego. W przypadku nie odebrania od Sprzedającego przedmiotu sprzedaży/dostawy w terminie wskazanym w zamówieniu albo w umowie lub odmowy przyjęcia takiego przedmiotu przesłanego przez Sprzedającego do Kupującego w terminie ustalonym przez Strony, Sprzedający obciąży Kupującego wynagrodzeniem za przechowanie przedmiotu w wysokości 100,- złotych za każdą rozpoczętą dobę opóźnienia w odbiorze rzeczy przez Kupującego.
3.4. Pkt 3.3 nie wyłącza prawa Sprzedającego do odstąpienia od umowy w przypadku opóźnienia Kupującego w odbiorze przedmiotu. Odstąpienie nie wyłącza roszczenia Sprzedającego do Kupującego z tytułu przechowania przedmiotu.
- WARUNKI REALIZACJI ZAMÓWIEŃ
4.1. Dane podawane przez Sprzedającego dotyczące wymiarów, wagi, oraz dane techniczne podawane w ofertach są wielkościami orientacyjnymi i dopuszczalne są od nich odstępstwa. Powyższe nie może być traktowane jako błąd Kupującego w rozumieniu Kodeksu cywilnego.
4.2. Ustalone daty realizacji zamówień mają charakter orientacyjny. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za szkody poniesione przez Kupującego wskutek opóźnienia w dostawie spowodowane przyczynami niezależnymi od Kupującego.
Sprzedający nie odpowiada za kary umowne obciążającego Kupującego na rzecz jego kontrahenta lub za inne roszczenia podnoszone przez kontrahenta wobec Kupującego z tytułu opóźnienia w dostawie Urządzeń. Odstąpienie od umowy przez Kupującego z powodu opóźnienia dopuszczalne jest tylko za zgoda Sprzedającego.
4.3. Sprzedający nie może zostać pociągnięty do odpowiedzialności za niezrealizowanie zamówienia, jeżeli nastąpiło to na skutek działania siły wyższej, strajku, pożaru, działań władz czy z innych przyczyn będących poza kontrolą Sprzedającego.
4.4. Kupujący zobowiązany jest sprawdzać stan przesyłek w chwili dostarczenia ich przez przewoźników i w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek braków lub uszkodzeń, podjąć działania w celu wyegzekwowania rekompensaty za szkody w stosunku do przewoźnika, w określonych prawem formach i terminach, zabezpieczyć przesyłki oraz poinformować niezwłocznie Sprzedającego o wszelkich stwierdzonych uchybieniach.
4.5 Ryzyko przypadkowej utraty rzeczy przechodzi na Kupującego w chwili wydania przez Sprzedającego przedmiotu umowy przewoźnikowi.
- CENY
5.1. Podawane przez Sprzedającego ceny cennikowe są cenami netto, loco magazyn Sprzedającego i nie uwzględniają kosztów transportu. Na zapytanie Kupującego, Sprzedający poinformuje go o ewentualnych kosztach transportu do miejsca wskazanego przez Kupującego.
5.2. Ceny i warunki dostawy mogą ulegać zmianom bez uprzedniego powiadomienia, o ile nie zostały uprzednio zatwierdzone przez Sprzedającego w formie pisemnego potwierdzenia zamówienia.
5.3. Ceny towarów podawane w walutach obcych mogą być fakturowane w tych walutach lub będą przeliczane na złote polskie według kursu sprzedaży NBP danej waluty obowiązującego w dniu wystawienia faktury.
- WARUNKI PŁATNOŚCI
6.1. Płatność dokonywana jest na podstawie faktur wystawianych przez Sprzedającego w dniu sprzedaży towaru lub wykonania usługi.
6.2. Faktury płatne są gotówką lub przelewem przed odbiorem towaru przez Kupującego lub przed wydaniem go przewoźnikowi lub przed wykonaniem usługi, chyba że Strony na piśmie postanowią inaczej. Sprzedający może uzależnić zgodę na dokonanie płatności po odbiorze lub wydaniu towaru albo wykonaniu usługi od zabezpieczenia przez Kupującego płatności w sposób wskazany przez Sprzedającego.
6.3. W przypadku niezapłacenia należności w uzgodnionym, określonym na fakturze terminie, od niezapłaconych należności naliczane będą odsetki ustawowe za opóźnienie w transakcjach handlowych. W przypadku braku płatności, po upływie 30 dni od dnia odbioru wezwania do zapłaty nieuregulowana należność może zostać wpisana do rejestru KRD.
6.4. Towar pozostaje własnością Sprzedającego, aż do czasu otrzymania pełnej zapłaty jego ceny podstawowej oraz ewentualnych dodatkowych kosztów takich jak transport, opakowanie, koszty składowania, i inne.
W przypadku nie dokonania płatności w uzgodnionych terminach Sprzedający będzie mógł ponownie przejąć w posiadanie towary znajdujące się w dyspozycji Kupującego na wyłączny koszt tego ostatniego.
- ZWROT TOWARU
7.1. Zwroty towaru mogą nastąpić wyłącznie po uprzedniej pisemnej akceptacji Sprzedającego.
Występując o zwrot klient obowiązany jest podać numer i datę faktury, pod rygorem nierozpatrzenia przedmiotowego wniosku.
7.2. Nie będą przyjmowane zwroty towarów:
– w uszkodzonym albo nieprawidłowym opakowaniu,
– elementy uprzednio zamontowane,
– towary sprowadzone specjalnie na zamówienie danego klienta.
Wysyłka zwrotna musi być dokonana na koszt Kupującego w terminie i na adres wskazany przez Sprzedającego. Ryzyko przypadkowej utraty przesyłki przechodzi na Sprzedającego w chwili jej dostarczenia i wyładowania w miejscu wskazanym przez Sprzedającego.
- POTRĄCENIA I CESJA
Sprzedający jest uprawniony do potrącenia swoich wierzytelności, również tych niewymagalnych, z wierzytelnościami Kupującego względem Sprzedającego
Sprzedający uprawniony jest do dokonania cesji wierzytelności należnych od Kupującego wedle własnego uznania i bez zgody Kupującego.
Kupujący nie może dokonywać żadnych potrąceń swoich należności od Sprzedającego lub dokonywać ich cesji bez wyraźnej pisemnej zgody Sprzedającego.
- RYSUNKI I DOKUMENTACJA
Wszelkie prawa własności intelektualnej oraz własności przemysłowej związane z przedmiotem sprzedaży lub dostawy, a szczególności rysunki oraz inna dokumentacja techniczna stanowią własność Sprzedającego. Dokumentacja techniczna i inne informacje techniczne, nie mogą być modyfikowane, kopiowane, reprodukowane lub udostępniane bez pisemnej zgody Sprzedającego .
- ZMIANY W PRODUKTACH
Sprzedający zastrzega sobie prawo dokonywania zmian w swoich Produktach bez powiadomienia, jeżeli takie modyfikacje mogą zostać dokonane bez zmiany uzgodnionych specyfikacji technicznych.
- REKLAMACJE JAKOŚCIOWE I ILOŚCIOWE
11.1. Reklamacje (braki ilościowe i jakościowe) otrzymanych towarów Kupujący będzie niezwłocznie zgłaszał Sprzedającemu na piśmie, z podaniem numeru i daty faktury, stanu opakowań, specyfikacji kwestionowanych wyrobów oraz zwięzłym określeniem wad i braków ilościowych.
Reklamacje dotyczące niepełnej lub nieprawidłowej dostawy, albo widocznych braków, których zgłoszenie pisemne nie wpłynie w terminie do 3 dni od otrzymania towaru nie będą uwzględniane.
11.2. Każdą zakupioną sztukę towaru przed zainstalowaniem albo zastosowaniem Kupujący obowiązany jest dokładnie sprawdzić, pod rygorem utraty uprawnień z gwarancji lub z tytułu niewykonania lub niewłaściwego wykonania umowy.
11.3. Wady i uszkodzenia towaru ujawnione w trakcie montażu i eksploatacji, reklamowane będą w trybie i na zasadach jak w punkcie
- GWARANCJA I ODPOWIEDZIALNOŚĆ
12.1. Sprzedający udziela Kupującemu gwarancji na sprzedawane towary, na warunkach i zasadach udzielanych przez producenta danego wyrobu.
Kupujący jest zobowiązany do zwrócenia Sprzedającemu reklamowanych towarów, w celu przekazania ich do producenta, przy czym koszt ich demontażu i ponownego zamontowania po przeprowadzeniu postępowania reklamacyjnego pokrywa Kupujący.
Dla ostatecznego uznania lub odmowy roszczenia w ramach gwarancji wiążąca jest decyzja producenta danego wyrobu.
Sprzedający udziela 12 m-cy gwarancji na urządzenia wyprodukowane przez AC PROREF.
12.2. Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń powstałych w wyniku niewłaściwego i/lub niezgodnego z instrukcją montażu, użytkowania, przechowywania i konserwacji urządzeń, wszelkich przeróbek i zmian konstrukcyjnych dokonanych przez osoby niepowołane.
Odpowiedzialność gwarancyjna sprzedającego wygasa w przypadku zerwania plomb lub innych zabezpieczeń na urządzeniu.
12.3. Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń powstałych w wyniku niewłaściwego działania urządzenia spowodowanego nieprawidłowym doborem urządzenia lub nieprawidłową budową instalacji w której urządzenie zostało zamontowane.
12.4. Reklamacje wyrobów, których Sprzedawca nie jest producentem, kierowane będą do ich producenta z zachowaniem obowiązujących terminów załatwienia reklamacji.
12.5. Koszty uznanych reklamacji objętych gwarancją obciążają Sprzedającego.
12.6. Opóźnienie w płatności całości lub części ceny należnej Sprzedającemu z tytułu sprzedaży, dostawy lub usługi powoduje wygaśnięcie odpowiedzialności Sprzedającego z tytułu gwarancji.
12.7. Sprzedający nie odpowiada za żadne szkody poniesione przez Kupującego w wyniku wady (również te wynikające z wycieku oleju lub czynnika chłodniczego, a także opłat za emisję czynnika do atmosfery) w okresie gwarancji i po jego zakończeniu.
12.8. Wyłącza się wszelkie roszczenia odszkodowawcze Kupującego wobec Sprzedającego z tytułu gwarancji lub niewłaściwego wykonania lub niewykonania umowy.
12.9. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi jest wyłączona.
12.10. W przypadkach, w których odpowiedzialność Sprzedającego nie jest wyłączona na podstawie umowy lub OWU, jest ona ograniczona do wartości umowy zawartej pomiędzy Stronami.
12.11. W przypadku zgłoszenia przez Kupującego nieuzasadnionej reklamacji, Kupujący zobowiązany jest ponieść koszty tej reklamacji. Godzina pracy serwisu Sprzedającego ustalana jest indywidualnie. Kupujący zapłaci koszty nieuzasadnionej reklamacji w terminie 7 dni od dnia otrzymania od Sprzedającego faktury.
- PRAWA DO PRODUKTÓW
13.1 Kupujący nie nabywa żadnych praw własności intelektualnej lub własności przemysłowej w formie licencji, patentów, praw autorskich, znaków towarowych.
13.2 W przypadku gdy Produktem w całości jest oprogramowanie, lub oprogramowanie jest częścią produktu, Kupujący nabywa jedynie licencję na używanie oprogramowania dla celów do jakich zostało ono przeznaczone zgodnie instrukcją obsługi.
- WŁAŚCIWOŚCI SĄDU
Wszelkie spory pomiędzy Stronami podlegają rozstrzygnięciu przez sąd powszechny miejscowo właściwy dla siedziby Sprzedającego.
OWU wchodzi w życie z dniem 1 marca 2019 roku. Do umów zawartych przed dniem wejścia w życie OWU zastosowanie mają Ogólne Warunki Sprzedaży obowiązujące w dniu jej zawarcia.